matildaarneeriksson

Alla inlägg under februari 2010

Av Matilda - 27 februari 2010 20:50

Nu känns det inte speciellt bra kan jag bara säga.


Jag är jätteförkyld, och tårarna strömmar som bara den.

Vi saknar dig, Andreas Eriksson.

Sorgen har bokstavligen fått mitt hjärta att krampa, göra ont. Det slutade till och med att slå när jag slog upp ögonen i morse och insåg vad som har hänt.

Men nu har du det bättre; du behöver inte lida.

Hålet i världen som du lämnat hotar med att svälja vissa av oss levande, hela, och ta ifrån oss allt. Men jag klandrar dig inte, det är bara självömkan; du lider inte. Det är det absolut viktigaste.


Sov gott, världens vackraste pojke. <3

Av Matilda - 26 februari 2010 23:03

Hur kan detta hända? Hur kan det få ske?

Hur ska vi klara av dagen utan att aldrig mer få se dig le?

Som ett ljus har du slocknat, en sorg har du tänt.

Det dåliga du gjort spelar ingen roll, för oss är det som att det aldrig hänt.

Sågs så sällan, men i mina tankar tusen gånger oftare än så.

Vet du att du var en av de bästa gåvorna en människa kunnat få?

Glädjen över att du slipper lida blir dränkt av smärtan.

Världens största hål lämnas i våra hjärtan

Hur ska vi kunna klara en endaste dag,

Utan dina andetag?


Igår (Torsdagen den 25/2) hände det ofattbara.

Och ingenting får eller kan jag säga.

Sorg.

Att sörja är ofattbart oförutsägbart.

Att du skulle försvinna var bara inte en möjlighet.

Jag trodde att framtiden skulle läka både dig och mig, att vi någon dag skulle mötas och känna att vi var samhöriga på något vis, inte bara genom kött och blod, utan också genom att ha präglats av livets hårda regler.

Framtiden.

Hur kan den verka så mörk?

Är det för att du har slocknat?

Jag vet inte.

Men vi tänker på dig.

Inget bullshit, inga lögner.

Du är där vi är, alla dygnets timmar, årets alla dagar och livets alla tankar.

Vi älskar dig.

R.I.P

Av Matilda - 24 februari 2010 16:13

Jag sitter i bildsalen!


 Jag har precis städat som en slav på det mittersta bordet här inne, och jag är SUPERNÖJD! :D Jag hoppas att fritte blir nöjd, annars blir det smisk... :P


Borde väl egentligen åka hem, men det skiter jag i! Det är så fridfullt att vara här inne och städa; det har jag gjort typ et 50-tal gånger sen jag började här... ASNAJS!


Nää, nu ska jag leta reda på Mr.Stökig och be honom om lite städråd...


XOXO


Av Matilda - 23 februari 2010 18:34

Tjollahejsan!


 Jag slängde precis ett 30-tal gamla låtar, och jag har också precis skriit in ca 5 stycken i datorn från papper.

Och så lyssnar jag på en skiva jag inte lyssnat på sen 7:an : One X - Three days Grace. AMAZING!<3


Idag har varit otroligt slapp! Vi hade friluftsdag, men eftersom att jag inte får åka varken skidor, skridskor, bowla eller bada så är jag hemma. Inte mig emot, jag behövde en paus. Så jag har bara läst och skrivit och varit. Typ.


 Nu sitter jag och skriker med i musiken, och ska strax äta, så off I go to duka!


XOXO

Av Matilda - 21 februari 2010 14:32

Det går segt på bloggfronten, känner jag!


 

Snart kommer Alice hit, och vi ska fixa lite på resterande läxor.. YAY! :D Det är otroligt att man kan sakna någon fast man setts 2 dagar tidigare... Men i och för sig så är det inte så konstigt, efterson att Alice är en otroligt fin och underbar själ. Bilden är från 8:an när hon sov över hos mig och vi satt bredvid varandra och hade en kamera-konversation... HAHAHA! Vi är sånna töntar! xD


 Idag fönade jag mitt hår, vilket var otroligt ovant, eftersom att jag inte gjort det sedan jag såg ut så här i hövvet:

  


 Då hade jag betydligt kortare hår, och det är snart 2 år sen, så... Det tog typ 15 minuter mer och kändes jättekonstigt.. Hahaha! Men jag börjar verkligen få långt hår nu, vilket är kul, eftersom att det var mitt mål.. xD Men nu börjar jag bli sugen på att klippa kort... Kommentera, JA/NEJ?


-----


 Det var meningen att jag skulle vara i stugan med päronen i helgen, men det... sket sig ju fett med mycket! Det har tydligen snöat 3 dm vid stugan, så mamma och Rille kände att det nog inte var okej att behöva skotta i 2 h denhär helgen också! Så istället stannade vi hemma och åt fruktsallad (ananas, melon, banan och passionsfrukt, mumma!) med glas och hemmagjord chokladsås! GOTT!


 Och jag har städat som en tok inför att Alicepallis ska komma hit, och sen insåg jag att: Hon bryr sig inte. hon har varit här vad som känns som en miljon gången, och det är alltid lika toppfräscht, och varje gång säger hon "Men du har väl inte städat för att jag ska komma hit? Det hade du inte behövt göra, jag bryr mig inte om sånt!"

 Så varför städar jag?

-För någonting är fel! :D


Och nu har jag skrivit om så mycket random grejer att jag nästan kräks på mig själv...

Men kommentera, for god's sake! De dagar då jag har minst läsare (dom då jag inte har skrivit) har jag minst 15 besökare, men ingen verkar riktigt sugen på att kommentera! Varför är det så? Jag är verkligen inte farlig (förutom när någon är dum mot någon jag älskar).


Nu förväntar jag mig minst 15 kommentarer! xD


XOXO

Av Matilda - 19 februari 2010 23:13

Tjo och hallå!


Kom nyligen hem från familjen Reinart, där vi hade jättetrevligt, trots alla motgångar!Både maten och sällskapet var toppen, dock var hemresan lite kall...


 Men jag hamnade i en hetblodad diskussion med mamma!

"bla bla bla sa han lite sådär random...-" och så sa Anita "Men varför säger du random? Det är ju inte ett svenskt ord!". Jag tycker att det är okej att använda liknande ord i informella samtal där alla är på samma sida, men det var vi inte alla överens om... Men eftersom att vi lever i en sådan media-involverad värld som upplyser slang till stor del, så tycker jag att det är okej. Men det råder delade meningar... Vad tycker ni? Kommentera!!


Nu ska jag sussinussa!

xoxo

Av Matilda - 18 februari 2010 19:46

   Jag är flitig som en MYRA!!! :D


Jag har haft 2 matteprov denna veckan, skrivit en Engelska och en Svenska-uppsats och påbörjat ett stort So-projekt! YAY! PLUS att jag dansade på gympan idag(fast jag egentligen inte får eftersom att jag var tvungen att vänta 3 veckor efter operationen: one week to go!), och jag börjar fatta lite nu! xD Jag, Alice, Pauline, Hannah och Hönapöna dansar till en mix av "Beat it" och "Jizz in my pants", och Alice är så bra att man nästan kissar på sig av avundsjuka, HIHI!


 Jag har ändrat min, btw, från "The man who can't be moved" till "Wonderwall - Oasis" som inträdesprovslåt, tror jag i alla fall...


Och här kommer en radom bild:

  

Bara för att jag nästan kräktes av garv när jag såg tanten på bilden i tidningen när jag var i Broträsk första gången xD


Och nu tänker jag inte skriva något mer! Hihi!


Kärlek till alla,

Arne

<3

Av Matilda - 17 februari 2010 20:27

Jag måste bara säga att jag ogillar ordet trevnad! Det är så otroligt fult...

Ovido - Quiz & Flashcards