matildaarneeriksson

Alla inlägg under november 2009

Av Matilda - 30 november 2009 20:24

Då kom man precis ut ur duschen. Har suttit och nördat "Breaking Dawn", och ätit mandariner.


 Såg på msn.se att Heidi Klum och Seal har fått en dotter, Lou Sulola Samuel, och jag måste meddela att hon nog är den sötaste ungen jag sett på länge!! Som bekant för vissa, så tycker jag att mörkhyade barn är otroligt fina! Kolla in henne här: http://kandisnytt.msn.se/index.cfm?objectid=69304&imagenr=1


Och har ni sett "Harry Potter"-stjärnan Emma Watsons pojkvän Jay Barrymore? Jag brukar inte vara ytlig, men asså herregud xD


Mamma fixade precis mitt hår, så nu ska jag gå och lägga mig. Typ världens ovärdaste inlägg, men what ever! :P


Hejhej!


Btw, Syrran håller på och fixar lite med bloggen, så.. Ja, den blir nog annorlunda nu!

Av Matilda - 30 november 2009 17:33

Fick en "uppläxning" av tant Åweronica, och jag ser ju själv att det är felstavning på headern! Så det ska syster få fixa sen.. Men så är det med mig och låtskrivning, jag stavar aldrig rätt, för det är inte meningen att någon annan än jag själv ska läsa, och det går fortare att få tankarna nedskrivna om jag inte behöver tänka på stavningen, så ni får ... :P


 Idag kom jag på att det är.. Da ta ta TA: 25 DAGAR KVAR TILL JUL!! Och jag har ca 300:- till att köpa julklappar! Så lite tips på billiga/lättpysslade julklappar skulle hjälpa till med att bota min panik otroligt mycket!


Idag var skolan helt vanlig: Mentorstid, Engelska, Svenska, No, B-språk, Matte och SO. P.g.a missförstånd så missade vi typ halva Engelskan (som ju är mitt favoritämne), men jag är glad att jag hade en tid hos Åsa under SO:n!

 När jag kom hem satt mamma och kollade på Skogsturken-videos, så vi kollade på en massa roligt skit!


Nu hoppas jag på 100000000000 bra tips på bra julklappar!

Skriver sen,


Hejhej!

Av Matilda - 30 november 2009 07:36

Jag ska väl börja med att tacka syster för headern, jag är sjukt nöjd! :D Texten är från en av mina senaste låtar. Och det okar jag inte ens kommentera! :P


Jag vaknade precis, så just nu äter jag frukost! Ska väl snart börja gå mot skolan!


 Något som kanske är bekant för några läsare, är att jag tar mediciner för att jag har sådanna ryggproblem just nu. Och självklart glömde jag ta ut nya kartor igår! Men som tur var så hade farmor Anita några kartor Citodon hemma, så jag fick en av henne. Så nu ska jag gå och ta en och segla iväg till skolan.


Ha en SUPERBRA dag,

Hejhej!

Av Matilda - 29 november 2009 23:14

Tjenis!

Det är jag som är Matilda's 18-åriga storasyster Mi Eberhardt.

Jag har just lagt in Matilda's första header!! Som jag gjort själv i Photoshop.

Jag går Medieprogrammet på gymnasiet så jag sysslar mycket med sådant, även foto. 

Nu ska jag inte parasitera mer här, bara länka till mig själv.

http://mieberhardt.bloggagratis.se/

Ha det! Och fortsätt följa hennes blogg!


Av Matilda - 29 november 2009 21:29

Då hade man en ny blogg då! Jag har varit otroligt sugen på att skaffa en ett ganska bra tag, eftersom att min syster har en, och p.g.a att det verkar underhållande... :)

 Jag är inte riktigt säker på vad jag ska skriva om här, förmodligen the everyday life. Jag kanske lägger ut lite låttexter för att få respons, lite tankat om allt och inget och annat strunt! 

Ska man börja med att skriva om sin dag redan i första inlägget? Well, jag satsar på att det blir bra! :P


 Min mamma och hennes man äger en stuga som ligger i Norrtälje, och där har vi varit sedan i fredags. Där har min syster Maja pyntat ett pepparkakshus, och vi alla (utom Rille, min "plastpappa") har hjälpt till med att pynta lite pepparkakor!

 Rille ville överaska mamma med en gäststuga på tomten, och sagt och gjort. När vi kom dit stod där en ny liten stuga, som är min nu! :D

 På morgonen idag tände vi det första ljuset, och mös lite. Och sedan, runt 2 tiden, åkte vi mot Täby, till Rilles mamma, som hade en liten glöggfest, vilket var supertrevligt!

 När vi kom hem därifrån åt vi mat, och sedan började jag och min mor att baka. Saffransbullar. Dem är precis klara, så nu ska jag gå och ta ut dem ur ugnen!

Detta blev visst om min helg, men det kan inte hjälpas!


Jag skriver mer senare, eller imorgon,

Hejhej!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards