matildaarneeriksson

Direktlänk till inlägg 6 april 2010

Påskupdate

Av Matilda - 6 april 2010 13:30

Tjosan!


Long time, no see!

Låt mig se, vad skrev jag sist...?

Just det, jag är hos min far! Eller ja, nu ljög jag lite, för tillfället sitter jag och väntar på att systeryster och Dennis ska vakna, i deras lägenhet, men jag är i Norrland, i alla fall!

Vad har hänt här de senaste dagarna då?

 - Jag har hunnit med flera saker faktiskt!

Efter att ha åkt 9 timmar buss, en timma bil och sedan nästan 2 ytterligare timmar buss så kom jag fram till systra mine, och sov där över natten. Dagen efter (Fredag) åkte vi och hälsade på Sven-Erik och Eva (farbror och faster) och våra kusiner. Där var också kusinbarn, farmor och Gösta, Onusa och hennes mamma Nichakul, och så klart min kära far! Efter att ha ätit mat, och sedan fikat 2 gånger så fick vi skjuts av pappa hem till Anderstorp för att packa ihop grejer som vi skulle ta med oss till Lövånger/Broträsk. Eftersom att pappas bil var full så fick vi åka buss. Senare på kvällen fick vi leta påskägg hemma i pappas blåa hus, och sedan sussinussade vi. På lördagmorgon (klockan 1) fick vi hämtning av multi-taskig-Sussi (också kallas Dennis mamma, som är bra på så många saker!) och vi begav oss till Broträsk, där vi umgicks, åt god påskmat, letade påskägg (TACK SUSSI OCH GUNNAR!), såg film från när Dennis och hans bröder var små och spelade sällskapsspel. På Söndagen, efter att ha sett på mer barndomsfilmer, kollar på hönsen, umgåtts och ätit god mat så fick vi (Mi och jag) skjuts av pappa in till stan. Jag och Mi åt snacks och såg film, samt spelade spel och pratade i flera timmar, tills jag somnade i soffan. Morgonen efter (igår) vaknade jag klockan 9, och fick vänta 4 timmar på att Mi skulle vakna, och när hon äntligen gjort det bar det av mot centrum, där vi gick på Åhléns och SubWay. Under hela centrum-vistelsen planerade vi ett projekt som kommer att gå av stapeln i början av sommaren. Innan vi gick hem svängde vi förbi Coop Forum (eller som jag fortfarande kallar det, OBS) och handlade middag. När vi väl var hemma (efter att ha gått världens omväg, som Dennis påstod var en genväg, PUCKOJÄVEL! xD) upprepades nästan allt från kvällen innan, dock så planerade vi också vårt projekt och andra viktiga saker! Sedan kom Dennis hem vid typ 6 på morgonen (tror jag, hans pappa körde honom när han skulle till jobbet), fast vid det laget sov jag och Mi.

 Idag vaknade jag vid 11, vilket var väldigt skönt. Jag har hunnit måla naglarna med fransk manikyr, duschat, ätit, pratat med mamma, skrivit en låt och sedan har jag också läst 4 kapitel i en bok! Men nu har jag väntat tillräckligt på Mi och Dennis: Dags för operation "VAKNA!!" !

Skriver nog mer imorgon/ikväll.

Ha det bäst,

Kärlek och socker,

Matilda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 13 augusti 2010 23:17

Såg att syrran börjat blogga igen, och kom på att JAG OCKSÅ HAR EN BLOGG?!   ÅÅÅH, det har hänt en del sen sist... Men vi kan säga att det varit mycket ångest och mycket sorg, men viktigast av allt mycket lycka. Har gått ut 9:an, fått glädjebeske...

Av Matilda - 29 juni 2010 04:10

Detta är ett av mina depp-inlägg, som handlar om hur besviken jag är på mina vänner. Du behöver inte läsa det, det är bara onödigt... ______________________   Seriöst, att logga in på facebook är alltid som ett färskt slag i ansiktet. Att se bi...

Av Matilda - 7 maj 2010 22:22

Hello Internet!   Jag har varit borta ett tag, varit på skolavslutning och träffat min älskade Emma. Nu ska jag göra mig i ordning, för om några timmar ska jag till Idol,   HEJHEJ! ...

Av Matilda - 29 april 2010 21:38


Yo!    Vad har hänt idag då?  -Inte mycket!    Jag har tränat + sprungit 4,5 km (bedrift för att vara jag!), gjort ett pricktest, som visade att jag inte är allergisk mot någonting av de sakerna som de testade mig för, haft kulturprojekt oc...

Av Matilda - 28 april 2010 20:36


JAG HAR FÅTT EN LILLASYSTER!!!!   Den 27/4-10 klockan 23.56 föddes hon (hon har inget namn ännu). Hon väger 3250g och är 51 cm lång, och det sötste jag sett i hela mitt liv! Ett underverk! Jag går nästan under bara jag tänker på att jag inte får ...

Ovido - Quiz & Flashcards