matildaarneeriksson

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Sorg.

Av Matilda - 19 januari 2010 16:32

Ibland blir man bara sådär hjärteskärande ledsen. Strupen drar ihop sig, och det börjar sticka i ögonen. Innan man vet ordet av så är kinderna alldelens våta, och du hör dig själv bryta ihop. Ibland kan någon vara så otroligt elak att man bara vill dö, precis där man står. Ibland kan någon veta precis vilka knappar man ska trycka på. Ibland gör det så ont i mig att jag inte ens vet vem jag är.


 Jag trodde att dagarna för min mobbning var över. Visst, jag vet att jag inte är snygg någonstans, eller att jag inte är speciellt bra på någonting, så jag borde alltid vänta mig ett par elaka ord längs med livets långa väg, men jag trodde aldrig att jag skulle behöva känna mig såhär värdelös igen.


 Det känns som att allt jag byggt upp, alla fasader mot omvärlden, har raserats, som att mitt påklistrade leende inte kommer att räcka till längre. Och vad kan jag göra? Det tog mig flera år att ens orka försöka mig på att försöka rädda mig själv. Och ännu fler att bygga upp ett litet, litet självförtroende, som var så skört att om man bara tittade på det, kunde det spricka. Och nu har jag ingenting.


Ibland behöver jag ventilera med någon. Eller någonting. Så där kom det.


 Jag vet inte om jag orkar gå till skola imorgon, men... Ja, vad gör man.


Over and out.

 
 
Ingen bild

kristina-gr

19 januari 2010 17:00

tro mig jag vet hur du känner dig :/ själv har jag varit mobbad fram till 1 på gymnasiet. sen på gymnasiet blev jag sextrakasserad ist. o skolan hotade med polis anmälan. men nu tog jag studenten i maj så allt är lugnt nu.
och jag hoppas att dom som trycker ner dig inser hur patetiska dom är som håller på..
alla är lika mkt värda..! hur än man ser ut..

 
Caroline

Caroline

19 januari 2010 20:58

Först måste jag bara säga att du inte alls är ful! Har sett flera riktigt fula människor och du är verkligen INTE en utav dem. Sen ska man komma ihåg att skönheten kommer inifrån och ligger ofta i betraktarens ögon! Har känt precis som dig flera gånger och även om man känner att man är på botten så kommer man ta sig upp, tids nog. Alla omogna jävlar där ute som håller på och retas/trycker ner folk är så himla osäker i sig själva. Och när dem då hittar någon som utstrålar en självsäkerhet (vilket jag tyckte du gjorde under kulturprojektet förra året!) då vill dem bryta ner den starka personen för att den ska må lika dåligt som han/hon själv gör.
Vet verkligen inte vad det är med människor som mobbas och håller på. Egentligen ska man nog tycka synd om dem för att de aldrig lärt sig hur man ska vara mot folk, att man ska visa respekt. Det är så fruktansvärt att se vad en person kan göra mot en annan. Förstår inte vad som är roligt med att se en annan person bli ledsen eller sårad.
Jag säger även som personen som skrev kommentar innan mig, alla är lika värda oavsett hur man ser ut!
Hoppas att du står på dig och visar mobbarna att man inte kan bete sig hursomhelst mot dig.
Kram på dig och hoppas allting blir bättre :)

http://carolinewoxmark.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 13 augusti 2010 23:17

Såg att syrran börjat blogga igen, och kom på att JAG OCKSÅ HAR EN BLOGG?!   ÅÅÅH, det har hänt en del sen sist... Men vi kan säga att det varit mycket ångest och mycket sorg, men viktigast av allt mycket lycka. Har gått ut 9:an, fått glädjebeske...

Av Matilda - 29 juni 2010 04:10

Detta är ett av mina depp-inlägg, som handlar om hur besviken jag är på mina vänner. Du behöver inte läsa det, det är bara onödigt... ______________________   Seriöst, att logga in på facebook är alltid som ett färskt slag i ansiktet. Att se bi...

Av Matilda - 7 maj 2010 22:22

Hello Internet!   Jag har varit borta ett tag, varit på skolavslutning och träffat min älskade Emma. Nu ska jag göra mig i ordning, för om några timmar ska jag till Idol,   HEJHEJ! ...

Av Matilda - 29 april 2010 21:38


Yo!    Vad har hänt idag då?  -Inte mycket!    Jag har tränat + sprungit 4,5 km (bedrift för att vara jag!), gjort ett pricktest, som visade att jag inte är allergisk mot någonting av de sakerna som de testade mig för, haft kulturprojekt oc...

Av Matilda - 28 april 2010 20:36


JAG HAR FÅTT EN LILLASYSTER!!!!   Den 27/4-10 klockan 23.56 föddes hon (hon har inget namn ännu). Hon väger 3250g och är 51 cm lång, och det sötste jag sett i hela mitt liv! Ett underverk! Jag går nästan under bara jag tänker på att jag inte får ...

Ovido - Quiz & Flashcards