matildaarneeriksson

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Kärlek och sorg och sånt..

Av Matilda - 15 januari 2010 22:15

 Bloggen!


 Jag har just varit på den mest UNDERBARA föreställningen! Åh, jag kan inte beskriva den! Hur fin som helst, jag grät floder flera gånger! Underbart! Gå och se den!

  

  

Karl a.k.a Skorpan kommer till Nangiala

  

Skorpan och Jonathan Lejonhjärta kampar i bergen/grottorna innan slaget mot de onda.


Jag tycker verkligen att den är värd att se! Jag rekomenderar den verkligen!


 Idag har den hänt en massa andra saker också! Jag var i Täbban med mamma för att fixa kontokort till mig (since I haven't got one yet, because I'm a tönt) och ett nytt ID-kort! ÄNTLIGEN säger jag bara till det!

 Sedan var jag och köpte ett par skinnhandskar med superbra kvalité på Åhléns för 299:-. Det är väldigt dyrt för ett par handskar, men de håller i upp till 10 år, och när de 10 åren är slut så är de lika bra/fina som när man köpte dem! mamma köpte ett par för många år sen (som hon nu tappar bort) som höll jättelänge! Och de är jättesköna!


 Jag älskar min kulturfamilj. Alla mina små puttinuttar är så mysiga! Det känns verkligen som en riktig familj! Jenny är som en såndär underbar mamma, som ibland blir sträng, och då lyssnar man direkt, Zara är som en lite flamsig och vimsig med supersnäll storasyster som alltid kommer med roliga idéer och ett roligt kroppsspråk, och Fritte är som en lugn, tyst storebrorsa som bara glider med och flikar in då och då. I år har vi fått några nya ansikten i våran förut så jättestora familj (som var på ca 90 pers., nu är vi runt 25 st.), och det finns en massa gamla och fina också. Det är bara så underbart! Tänk att få jobba med det! Att få betalt för att jobba med det! Ibland blir jag så avundsjuk på Zara, Jenny och Fritte! fast vi tjänar ju sjukt mycket på det: trygghet och vänskap. Det är bara så underbart, alla borde få ha en sådan grupp med så bra kemi! Jag kan bara säga att jag inte vill sluta 9:an...


 Har precis klämt i mig en banan, och jag kom just på en sak: JAG SKA FÅ EN LILLASYSTER!!! :D :D :D <3 <3 <3 Min pappa, som är otroligt bra på komunikation, sms:ade mig idag; han skrev: "En lillasyster blir det/Pappa och Onusa". HEJA PAPPA! Vilket sätt att få reda på det... Men nu vet man i alla fall vad man ska köpa för saker! Tjejigt värre!


 Jag har inte skrivit en enda låt typ sedan jag kom hem från pappa.. Känns underligt. Jag har inget kli i fingrarna efter att ösa ur mig mina tankar... Kan bero på allt jag tänker är "SOOOOOOOOOOOOOOOOVA!! JAG BEHÖVER SÖMN!!!", eller "AJ AJ AJ AJ AJ AAAAJ! JAG BEHÖVER SMÄRTSTILLANDE!!!". xD Får börja försöka tänka runt det!


 Öööh, just de! Vi avslutar med GODA NYHETER! På tisdag ska jag på SpineCenter för att genomgå en undersökning (I guess..) och då får jag reda på om jag ska få operera mig (vilket jag måste, jag lämnar inte det stället förens de har sagt ja till det.) och sedan kanske en tid till det också!! :D *lycka* Så nu ska jag fira det med mamma,


Hejdå mina små sockerpuffar!

 
 
Ingen bild

Jenny

5 februari 2010 22:47

Hej världens bästa Matilda!

Ville bara säga hej, så du ser att jag läser din blogg då och då :-)

Och så tack för äran att dessutom få omnämnas som kulturfamiljemedlem (lååångt ord det där!).

Det är verkligen lyxigt att få jobba med er! När jag blir stor ska jag köra kulturprojekt på heltid tror jag... Vi kan väl hitta nån ohyggligt rik sponsor och starta företag? (Företagsidé: Ha kul, dra in nästan-inga-pengar-alls, få betalt av nån annan. Det är väl taget eller?)

Kram!
/J

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 13 augusti 2010 23:17

Såg att syrran börjat blogga igen, och kom på att JAG OCKSÅ HAR EN BLOGG?!   ÅÅÅH, det har hänt en del sen sist... Men vi kan säga att det varit mycket ångest och mycket sorg, men viktigast av allt mycket lycka. Har gått ut 9:an, fått glädjebeske...

Av Matilda - 29 juni 2010 04:10

Detta är ett av mina depp-inlägg, som handlar om hur besviken jag är på mina vänner. Du behöver inte läsa det, det är bara onödigt... ______________________   Seriöst, att logga in på facebook är alltid som ett färskt slag i ansiktet. Att se bi...

Av Matilda - 7 maj 2010 22:22

Hello Internet!   Jag har varit borta ett tag, varit på skolavslutning och träffat min älskade Emma. Nu ska jag göra mig i ordning, för om några timmar ska jag till Idol,   HEJHEJ! ...

Av Matilda - 29 april 2010 21:38


Yo!    Vad har hänt idag då?  -Inte mycket!    Jag har tränat + sprungit 4,5 km (bedrift för att vara jag!), gjort ett pricktest, som visade att jag inte är allergisk mot någonting av de sakerna som de testade mig för, haft kulturprojekt oc...

Av Matilda - 28 april 2010 20:36


JAG HAR FÅTT EN LILLASYSTER!!!!   Den 27/4-10 klockan 23.56 föddes hon (hon har inget namn ännu). Hon väger 3250g och är 51 cm lång, och det sötste jag sett i hela mitt liv! Ett underverk! Jag går nästan under bara jag tänker på att jag inte får ...

Ovido - Quiz & Flashcards