matildaarneeriksson

Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Julhandeln är ÖVER!

Av Matilda - 17 december 2009 19:18

PUST!


Idag har varit en busy dag! Började skolan klockan 08.30, i 80-längan, där vi städade i vårat hemklassrum, och på/runt skåpen. Sedan gick vi (alla 9:or) ner till galoppfältet, och tog tåget in till stan, och sedan tunnelbanan till Gamla stan. Där splittrade vi oss, och spred ut oss över hela Gamla stan typ! Jag, Pauline och Rasmus K.R gick runt och bara mös (i alla fall jag och Pauo :P ), och jag handlade julklapp till min lillkusin Calle, en till Pontus (jag hoppas vid gud att han får äta godis!!) och en till Andreas!

 Jag hittade en massa mysligpysliga affärer, och några roliga! Där fanns en affär som specialliserade sig på ull, en "SciFi"-affär och en som hade jättemycket krimskrams! :D Sedan gick vi till en julmarknad, men när vi kom fram så insåg vi alla tre att vi var super hungriga, att snö-stormen var superjobbig och att det inte fanns någonting kul där! Så vi virrade omkring (för ingen av oss hittade), och till slut hittade vi ett fik vi kände igen! Där åt jag och Pauline varsin macka, och Rasmus och Hannah (som vi hittade av en slump på vägen) tittade på! Sedan vandrade vi omkring en stund till, och bestämde oss för att gå till SciFi-affären igen, där Pauo köpte en knapp till mig, och en Poster till sin syster! Just det, innan det var vi i dendära krimskrams-butiken, och köpte en mini-Morran till våran kära bild-lärare Fritte(som vi vet var jätterädd för henne när han var liten), som vi sedan gav till honom på kulturavslutningen!

 På kulturavslutningn hade vi några otroligt roliga improvisations-lekar, och sedan blev vi indelade i små grupper av 4-5, och då skulle vi imitera en lärare var! Jag var Rune, Pauline var Patrik, Josse var Kina, Sanna var Johan B. Å. och Hannah fick vara Fritte! :D Och vi var BÄST! :D Sedan gav vi våran lilla julklapp till Fritte, och Sedan var det fika. Efter fikat pratade de lite allvar, och sen fick vi gå hem!


 Hemma har jag inte gjort så mycket, mest slagit in julklappar o.s.v. Nu ska jag packa inför imorgon(JA, jag är ute i sista minuten, typ..), och sedan läsa och sova! Imorgon börjar jag vid 10.00, så det är asa nice! :D

 Sorry för min stavning idag, men det har varit en lång dag!


Tjohej!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 13 augusti 2010 23:17

Såg att syrran börjat blogga igen, och kom på att JAG OCKSÅ HAR EN BLOGG?!   ÅÅÅH, det har hänt en del sen sist... Men vi kan säga att det varit mycket ångest och mycket sorg, men viktigast av allt mycket lycka. Har gått ut 9:an, fått glädjebeske...

Av Matilda - 29 juni 2010 04:10

Detta är ett av mina depp-inlägg, som handlar om hur besviken jag är på mina vänner. Du behöver inte läsa det, det är bara onödigt... ______________________   Seriöst, att logga in på facebook är alltid som ett färskt slag i ansiktet. Att se bi...

Av Matilda - 7 maj 2010 22:22

Hello Internet!   Jag har varit borta ett tag, varit på skolavslutning och träffat min älskade Emma. Nu ska jag göra mig i ordning, för om några timmar ska jag till Idol,   HEJHEJ! ...

Av Matilda - 29 april 2010 21:38


Yo!    Vad har hänt idag då?  -Inte mycket!    Jag har tränat + sprungit 4,5 km (bedrift för att vara jag!), gjort ett pricktest, som visade att jag inte är allergisk mot någonting av de sakerna som de testade mig för, haft kulturprojekt oc...

Av Matilda - 28 april 2010 20:36


JAG HAR FÅTT EN LILLASYSTER!!!!   Den 27/4-10 klockan 23.56 föddes hon (hon har inget namn ännu). Hon väger 3250g och är 51 cm lång, och det sötste jag sett i hela mitt liv! Ett underverk! Jag går nästan under bara jag tänker på att jag inte får ...

Ovido - Quiz & Flashcards